Cum ne spălăm corect mașina?

Exterior

Procesul de spălare este influențat de 4 factori: tipul de soluție utilizată (compoziția chimică), temperatura, timpul de contact cu suprafața și acțiunea mecanică. Dacă avem în vedere acești factori pe tot parcursul spălării, sunt șanse foarte mici ca să greșim.
În mod ideal am avea nevoie de următoarele: apă rece, (opțional aparat de spălat cu presiune ridicată), flacoane cu pulverizator pentru diverse soluții, două galeți (cel mai bine cu separatoare pentru impurități), mănușă sau burete pentru spălare, diverse perii în funcție de necesități, prosoape de calitate pentru ștergere după spălare, diverse lavete de calitate pentru curățarea și ștergerea suprafețelor interioare, bureți aplicatori pentru diverse soluții. Dacă este disponibil, aerul comprimat este o opțiune foarte utilă. Bineînțeles, nu trebuie uitată protecția personală: ochelari de protecție, mănuși, haine de lucru (salopetă sau șorț), încălțăminte rezistentă la apă.
Înainte de a ne echipa, trebuie să ne asigurăm că am ales pentru spălare un loc ferit de soare și că am eliminat de pe noi, orice obiect care poate provoca zgârierea suprafețelor (brățări, inele, fermoare, etc.).
În funcție de intervalul la care ne spălăm de obicei mașina și în funcție de gradul de contaminare, hotărâm dacă avem nevoie de prespălare. Ideal ar fi să efectuăm această operație, deoarece numai așa avem garanția că am eliminat contaminanții mari ce pot provoca zgârierea suprafețelor la spălare. Pentru pre-spălare avem nevoie de o soluție alcalină (popular denumită spumă activă). Vă recomandăm în acest sens Gs-Greenstar (25001). Pentru pre-spălare uzuală, se recomandă o diluție de 1:30. Aceasta se pulverizează pe suprafață și se lasă câteva minute să acționeze (cca. 5 min.) apoi se clătește cu jet de apă (sau cu aparat de spălat cu presiune). În cazul resturilor de insecte vechi și persistente sau a petelor de ulei/grăsime, se poate folosi acțiune mecanică suplimentară (perie), dar fără a freca puternic.
Pasul al doilea este spălarea propriu zisă. Prin spălare se înlătură filmul de mizerie electrostatică rămas pe suprafață (Traffic Film). Pentru a nu afecta suprafața, pentru acest pas avem nevoie de o soluție de lubrifiere care să acționeze ca un film între mănușa/buretele de spălare și suprafață. În acest sens vom pregăti o soluție de Nano Magic Shampoo (77702750) diluat 1:200 (cca. 50 ml. la 10 litr. apă) într-una din găleți. Cealaltă găleată o vom umple cu apă curată. Înmuiați mănușa/buretele de spălat în soluția cu șampon și începeți spălarea de sus în jos. Când mănușa/buretele încep să devină murdare, clătiți bine în găleata cu apă curată și stoarceți, înainte de a înmuia din nou în șampon. În acest fel veți ține eventualele impurități departe de șampon și automat de suprafața pe care o spălați. Aceasta este așa numită metodă de spălare cu 2 găleți (2 Buckets Method). După ce ați terminat de spălat mașina, limpeziți bine cu apă. Nano Magic Shampoo va lăsa în urmă o protecție pe suprafață și un ușor efect hidrofob.
Al treilea pas, opțional, este aplicarea unei soluții de ceară lichidă pe suprafața neștearsă (udă) a mașinii, imediat după limpezirea de după șampon. Pentru acest pas se poate folosi Pw-Protector Wax (319000), într-o diluție maximă de 1:200. Soluția se poate aplica cu o sticluță cu pulverizator (999063+999001) pe toate suprafețele exterioare ale mașinii (inclusiv pe suprafețele vitrate unde va lăsa un strat hidrofob) după care se limpezește cu apă. Acest pas ajută mult la ștergerea finală a mașinii, limpezirea finală cu un furtun de apă fără presiune lăsând în urmă o suprafață aproape uscată.
Ștergerea finală trebuie făcută cu un prosop de calitate din microfibră. Recomandăm prosopul 999362 datorită puterii ridicate de absorbție, a mărimii (80 x 55 cm.) și a faptului că sunt 2 buc. la set. Puteți folosi pentru șters și prosoape din bumbac 100%, dar atenție mare la etichete și la marginile cusute. Dacă aveți și aer comprimat la îndemână, se poate folosi la îndepărtarea apei de pe embleme, ornamente, oglinzi, etc.
Spălarea compartimentului motor și a jantelor o vom trata într-un articol separat.
Spor la treabă!